کد مطلب:303526 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:267

توسل به حضرت زهرا
بعضی از علما فرموده اند: هركه را حاجتی بدرگاه خداوند تعالی باشد به حضرت زهرا علیهاسلام متوسل شود و 530 مرتبه بگوید: اللهم صل علی فاطمة و ابیها و بعلها و بنیها بعدد ما احاط به علمك. خداوندا درود بفرست بر فاطمه و پدر و شوهر و فرزندان فاطمه به عدد آنچه را كه دانشت بر آن احاطه دارد.

امید است كه دعایش مستجاب شود. [1] و نیز در همان سند آورده اند: كه اینگونه بدرگاه خدا عرض كند: الهی بحق فاطمة و ابیها و بعلها و بنیها و السّر المستودع فیها. یعنی خدایا به حق فاطمه و پدر و شوهر و فرزندان فاطمه و سّر و امانتی كه در وجود آن بانوی بزرگ قرار دارد حاجتم را برآور امید است حاجاتش مستجاب شود انشاءالله.

و مرحوم محدث قمی نمازی را به نام آن سیده زنان عالمیان در مفاتیح به این ترتیب نقل می كند: كه به نیت توسل به حضرت زهرا علیهاسلام دو ركعت نماز بخوانید و سپس پیشانی خود را روی مهر نهاده یكصد مرتبه بگوئید:

یا فاطمةُ یا مولاتی اغیثینی. یعنی ای فاطمه ای سیده من بفریادم برس.

آنگاه طرف راست صورت خود را روی مهر نهاده این ذكر را یكصد مرتبه بگوئید و سپس پیشانی خود را روی مهر نهاده این ذكر را یكصد مرتبه بگوئید، بعد طرف چپ صورت خود را روی مهر نهاده یكصد مرتبه این ذكر را بگوئید. و در پایان برای سومین مرتبه پیشانی را روی مهر نهاده و این بار یكصد و ده مرتبه این ذكر را بگوئید.

كه در مجموع 510 مرتبه این ذكر را تكرار كرده باشید. بعد حاجات خود را از خداوند تعالی بخواهید امید است انشاءالله حوائج شما بر آورده شود.

نه تنها محبت و علاقه به حضرت زهرا موجب نجات انسان از مشكلات و گرفتاریهای دنیا می گردد بلكه باعث خلاصی انسان از آتش دوزخ و عذاب الیم آخرت می شود.


[1] فاطمةالزهرا بهجة قلب المصطفي / 252.